Postupak odlučivanja po prigovoru
- Prigovor obrađuje, rešava i korisniku usluge dostavlja odgovor na prigovor, lice imenovano rešenjem direktora društva (u daljem tekstu: nadležno lice). Ovo lice mora imati ovlašćenje NBS za obavljanje poslova posredovanja u osiguranju.
- Nadležno lice iz društva u postupku odlučivanja o prigovoru po potrebi komunicira s podnosiocem prigovora radi obezbeđivanja dodatnih informacija u vezi sa prigovorom.
- Podnosilac prigovora, na njegov zahtev, mora biti obaveštavan o toku postupka po prigovoru.
- Ako društvo utvrdi da nije nadležno za rešavanje prigovora, uputiće podnosioca prigovora na nadležno lice, ako se ono može utvrditi.
- Nakon provere navoda iz prigovora, odnosno ocene svih činjenica, dokaza i informacija u vezi s tim navodima kojima raspolaže, nadležno lice u društvu odlučuje o prigovoru i podnosiocu prigovora dostavlja odgovor.
- Odgovor sadrži izjašnjenje na navode iz prigovora, uz obrazloženje, ocenu osnovanosti prigovora i potpis ovlašćenog lica.
Odgovor na prigovor obavezno sadrži informaciju korisniku usluge osiguranja na njegovo pravo da, ako nije zadovoljan odgovorom društva, može da podnese prigovor Narodnoj banci Srbije.
– Prigovor može biti osnovan i neosnovan.
Ako je prigovor osnovan, obavestiće se podnosilac prigovora o tome da li su razlozi zbog kojih je prigovor uložen otklonjeni, odnosno o roku za njihovo otklanjanje i o merama koje će biti preduzete za njihovo otklanjanje.
Ako se oceni da je prigovor neosnovan, odgovor na prigovor obavezno sadrži obrazloženje zašto je zaključeno da je prigovor neosnovan.